Laten we eerst eens kijken naar het laaghangende fruit dat dynamische menuborden zo effectief maakt voor restaurants. Volgens Nielsen’s Digital Place-Based Video Report van het derde kwartaal ligt de advertentieherinnering voor POS-type digital signage doorgaans rond de 60%, wat meer dan twee keer zo hoog is als de gemiddelde herinnering van statische borden-menu’s of anderszins.
Dit is de reden waarom je je zo gemakkelijk de rijke kleur kunt herinneren van een geroomde latte gegarneerd met kaneelkruiden in je plaatselijke coffeeshop. Of, afhankelijk van waar u dineert, kunt u zich misschien gemakkelijk dynamische advertenties herinneren voor de meest geweldige, sappigste pubburger die in de mond van een mens past. Ik zag zo’n advertentie niet lang geleden en het blijft maar in mijn geheugen spelen als een favoriet liedje.
Een dergelijke terugroepactie maakt het een natuurlijke keuze voor het promoten van die meer seizoensgebonden en winstgevende etenswaren op het juiste moment en op de juiste plaats. Volgens een rapport van Networld Media Group, Digital Menu Boards and ROI, is de gemiddelde verkoopstijging van elk digitaal gepromoot item op menuborden gemiddeld ongeveer 3-5%, wat betekent dat de uitbetaling voor een dergelijk systeem meestal binnen een jaar of minder plaatsvindt.
De restaurantmarkt heeft zeker baat bij Tepelklemmen kopen van digital signage, hoewel de mogelijkheden pas beginnen met ROI en van daaruit groeien. Het verbeteren van de klantervaring gaat ook over een rendement op doelstellingen (ROO). Voorbeeld: Medicine Eat Station in San Francisco. Deze chique tofu-winkel in het centrum gebruikt digital signage voor de sfeer. Het geïntegreerde tekensysteem creëert de sfeer van “leven in harmonie met de natuur”, die wordt geaccentueerd door 4 verticaal gedraaide 42″ plasmapanelen die in de muur van de eetgalerij zijn ingebouwd. Om dit te bereiken, worden high-definition videobeelden van het landschap van de Rocky Mountains gemaakt. gebruikt voor real-time beelden. De programmering duurt ongeveer een uur voordat deze wordt herhaald. Op het eerste gezicht lijkt het een stilstaand beeld. Maar wacht, dit zijn real-time beelden, wat betekent dat de wolken langzaam over het scherm trekken.
Dit is een geweldig voorbeeld van ROO, maar helaas is digital signage als canvas voor kunst nog niet echt aangeslagen. Het is geen toeval dat Medicine Eat Station dit heeft gebouwd om eruit te zien als één gigantisch raam. Het is erg cool om te ervaren, wat betekent dat het bijdraagt aan de klanttevredenheid, net als omgevingsmuziek, verlichting, kleuren, enz.