Social media plan
Alle interacties op sociale media moeten worden gecoördineerd met het grotere plan. Dit plan is de algemene benadering van het bedrijf voor het gebruik van sociale media. Dit plan zal worden aangepast naarmate nieuwe initiatieven en kansen zich voordoen. Uw socialemediaplan moet de volgende componenten bevatten:
Bepaal wie verantwoordelijk is voor het lanceren, monitoren en gebruiken van sociale media.
Bepaal het doel van elk bericht.
Ontwikkel besluitvormingsmodellen voor gesprekken.
Ontwikkel metrics om succes/falen te meten.
Ontwikkel een tijdlijn voor elk initiatief, gesprek en reactie.
Deze onderdelen moeten overeenkomen met het platform dat u kiest als uw socialemediaplatform. Het zal een beslissing zijn over hoe belangrijk elk onderdeel is. Het plan moet alle belangrijke actoren in het bedrijf omvatten. Dit moet alles omvatten, van besluitvormers tot communicatoren die initiatieven op het gebied van sociale media implementeren. Dit helpt het team hun rollen te begrijpen, de gebruikte besluitvormingsmodellen te begrijpen en belangrijke steun te krijgen van alle betrokken partijen. Rollenspel moet worden gebruikt tijdens planningssessies om de verscheidenheid en breedte van mogelijke gesprekken in te schatten. Deze tijd kan worden gebruikt om te achterhalen waar fouten kunnen worden gemaakt. Het zal u helpen de aannames van uw sociale QR Media plan te testen en vertrouwen op te bouwen in het gebruik van het platform van uw keuze. Rollenspel helpt teams om zwakke punten en kansen te identificeren wanneer ze zich voordoen.
Wees niet bang om fouten te maken. Je zult falen kennen. Houd alsjeblieft contact. – Benjamin Franklin
foutherkenning
Een plan voor sociale media helpt uw bedrijf zich voor te bereiden op fouten wanneer ze zich voordoen. ze zullen gebeuren Fouten die meestal door toeval worden gedomineerd, kunnen alleen door een goed voorbereid bedrijf in kansen worden omgezet. Zonder planning en oefening – door middel van rollenspellen – weet uw bedrijf niet eens wanneer het een fout heeft gemaakt en hoe te reageren. Denk bijvoorbeeld aan het moment waarop de directeur werd gevraagd om uit een vlucht van Southwest Airlines te stappen vanwege zijn lichaamsbouw. Hij twitterde het zodra hij vertrok. Dit had een enorme storm kunnen veroorzaken als Southwest Airlines geen social media plan had gehad. Southwest had een plan, dus ze konden snel reageren en alle feiten krijgen.
De fout lag aan beide kanten. Voor Southwest moest de heer Smith geen eerdere vluchten (verpakt) toestaan vanwege zijn beleid om grotere passagiers in rekening te brengen voor grootte en tweezitter. Zijn vliegtuig was niet genoeg. Het resultaat was een gedegen voorlichting via sociale media over het Zuidwest-beleid en de maatregelen die zijn genomen om tegemoet te komen. Beiden verwierven bekendheid en beiden namen hun standpunt over de kwestie in. Zonder een plan was de fout van Southwest dat ze geen online beleidsgesprek konden voeren. Alles moet reactief en defensief worden aangepakt. Southwest zou niet hebben kunnen deelnemen aan het gesprek. Southwest zou niet hebben willen reageren.
Succesvolle mensen profiteren van hun fouten en proberen het op verschillende manieren opnieuw. – Dale Carnegie
verantwoordelijkheid aanvaarden
Het hebben van een socialmediaplan helpt uw bedrijf verantwoordelijkheid te nemen wanneer het een fout maakt. In een samenleving waar rechtszaken extreem zijn, nemen de meeste bedrijven geen verantwoordelijkheid zonder te zeggen dat ze er echt spijt van hebben. Er is een achtergrondverhaal dat het Petroleum-ongeval in de Golf van werd genoemd als onderdeel van het verhaal. Per dag komen er ongeveer 35.000 vaten olie in het water. De CEO van BP verergerde de situatie verder door zijn klachten op zijn Facebook-pagina te plaatsen. Praat over het erger maken van je fouten zonder een plan voor sociale media te hebben!
Leave a Reply